העלאת תמונות לפייסבוק הינה בין הפעולות הנפוצות ביותר של משתמשי הרשת החברתית. ואין זה פלא – תמונות משקפות באופן הטוב ביותר חוויות ואירועים בחיי משתמשי הרשת.
נתונים שנאספו בסוף שנת 2010 מראים שכל 20 דקות מועלות לפייסבוק 2.7 מליון תמונות, ומתוייגות 1.3 מליון תמונות !
שיא של כל הזמנים נשבר בסוף השבוע החגיגי של סוף שנת 2010, ובו הועלו לפייסבוק 750 מליון תמונות על-ידי המשתמשים !
בפייסבוק זיהו את חשיבות הצילום לפייסבוק הנעשה ע"י המשתמשים והחברה משקיעה רבות בפיתוח התחום. כך לדוגמא השיקה פייסבוק לאחרונה יכולת להעלות תמונות ברזולוציית HD, ובפרופיל האישי החדש דאגה החברה למקם את תמונות המשתמש בראש הפרופיל.
אם כן – צילום תמונות לפייסבוק, יכול להוות גם פוטנציאל שיווקי אדיר לעסקים שידעו לצלם את לקוחותיהם לתמונות לפייסבוק. הן עסקים העושים שימוש בשיווק חוויתי והן עסקים המספקים חוויה ללקוחות (כגון אטרקציות, אתרי בילוי ותיירות) – יוכלו לנצל את הפוטנציאל לטובת שיווק בפייסבוק.
העקרון הוא פשוט – מצלמים את הלקוחות לפייסבוק, בתמונות מייצגות ואטרקטיביות, ודואגים שהלקוחות יקבלו את התמונות וישתפו אותן עם חבריהם. בכך למעשה יווצר שיווק מפה לאוזן (Word Of Mouth Marketing) והמלצת לקוחות לחבריהם בגדר – "הייתי, נהנתי, הצטלמתי ואני משתף את התמונות".
עסקים קטנים יוכלו לצלם את לקוחותיהם ולהעלות את התמונות לדף הפייסבוק העסקי. המגבלות בצורת שימוש זו הינן – הלקוחות צריכים למצוא את תמונותיהם בגלרייה כללית, הלקוחות לא תמיד ישתפו את התמונות עם חבריהם (ויצרו את האפקט השיווקי המיוחל), וכן – בעיית פרטיות בשיתוף התמונות עם כל אוהדי הדף.
ישנם בשוק גם פתרונות ייעודיים לצילום לקוחות לפייסבוק , למטרות קד"מ או שיווק חוויתי. פתרונות אלו משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות דוגמאת ברקודים ייחודיים, המאפשרים לצלם לקוחות רבים בחוויה בבית העסק, בכנסים, בתערוכות או בפעילויות קד"ם – ולספק לכל לקוח את תמונותיו באלבום מזכרת לפייסבוק האישי.
איתן חפץ מנכ"ל - פיקטוגו בע"מ www.pic2go.com http://www.facebook.com/Pic2go